sâmbătă, mai 05, 2007

Cine da primul cu piatra?

E vorba de nimeni altul decat domnu' de la cofetarie, nenea cu pralinele, tizul doamnei cu Strada Sperantei.

Primul impuls a fost sa postez un comment in care sa ma apar, dar omul pare decis, asa ca nu cred ca are sens sa-mi mai dau singura un pumn-doi.

Si pentru ca am constatat pe pielea mea ca vizavi de fiecare poveste exista cel putin doua puncte de vedere, vi-l dau si pe asta. E... un punct de vedere.

7 comentarii:

Corin Chiriac spunea...

Sa te aperi... Normal. Te-am atacat. Pe tine te.

Pur si simplu copy-ul e slab, nu are nimeni nimic cu tine. Habar nu am cine esti, really. Si nici nu ma intereseaza. Acum sincer si trecand usor peste glumitzele cu nume, nu ti se pare ca e o diferentza intre

"iti doresti o casa de care nu te poti atinge?"

si eventual

"nu te poti atinge de casa pe care ti-o doresti?"

simpa inversiune rezolva mult din tonul masochist si ilustra si ceva mai bine spotul. Parerea mea de nespecialist.

Sahara Penguin spunea...

Asta e parerea ta. Nici nu am zis ca are cineva ceva cu mine, chiar poti observa ca am pus acolo un link fara sa critic in vreun fel opinia ta. Am facut doar haz de necaz pentru ca asta e felul meu de a fi.

Pentru ca e o opinie.

"A nu te putea atinge de ceva" are si sensul de "nu nu iti permite ceva". Daca tu simti masochism in asta - si de aici batjocorirea potentialului client... asta e parerea ta si eu sper ca nu si a majoritatii. Eu nu o simt asa, si de aia a iesit in felul in care a iesit.

Nu mi se pare ca suna mai bine in varianta "inversionata", mi se pare ca suna mai... prost :). Nu are aceeasi sonoritate.

In plus, "dorinta" nu echivaleaza in nici un dictionar cu nazuintele sexuale, ci doar se intersecteaza la un anumit nivel. Daca imi doresc o excursie de o luna in Monte Carlo, de care sa zicem ca NU MA POT ATINGE (fara ca asta sa implice contactul fizic :)) ), asta nu ma face in nici un fel masochista, ci doar...visatoare. Interesant ca tu asa ai interpretat acest cuvant :)

Poate ca ai dreptate, poate ca nu (referitor la topica frazei).

Eu doar am postat si o opinie contra - atunci cand am gasit-o, dupa ce anterior postasem spotul. Asa mi s-a parut corect.

proro spunea...

"Pur si simplu copy-ul e slab, nu are nimeni nimic cu tine. Habar nu am cine esti, really. Si nici nu ma intereseaza."

corin, e ok sa ai o optiunie.
dar cred ca esti cam dur totusi, cel putin in exprimare.

si eu as fi mizat pe varianta ta de mesaj: "nu te poti atinge de casa pe care ti-o doresti?", dar nu cred ca masochist e mesajul, ci poate spotul :P

proro spunea...

update: nu optiune, ci opinie

:P

Corin Chiriac spunea...

Pinguinule,

o fi avand si sensul ala de "nu ti-o poti permite", dar din pacate textul ala vine peste un pic de scene pline de contact fizic relativ dureros. Asta e contextul pe care tu trebuia sa il pui verbal in valoare, nu imi cere acum sa fac abstractie de el.

Spune-mi tu cum se numeste un tip care isi doreste ceva sau pe cineva care ii violenteaza fizic, fiind dispus sa si plateasca pentru asta.

Ultima data cand am verificat, se chema masochist.

Apoi, casa este personificata, are o vointza proprie. Este o "ea". O casa, doua case. Feminin. Ce vrei, sunt un average male, ma gandesc la sex de 5 ori pe minut, la fel ca o mare parte a consumatorilor carora va adresati. Presupun ca de aia e personajul principal un tip, sa avem acolo un model cu care sa relationam. Nu o sa intru in subtilitati freudiene, da exista putine feluri in care un el poate sa ö posede, sa o aiba pe "ea". Cam unul, daca nu e diavol, sau negustor de sclavi. Ala sexual.

E jenant sa imi spui ca nu e nimic sexual aici, in masura in care spotul vostru e construit pe un derivat al ideii de "sex sells".

La nivel psihologic, voi vindeti consumatorului barbat ideea ca daca "nu poate", nu e nici o problema, exista o solutie minune care rezolva aceasta problema.

Cam asta ar fi diferentza intre casa ta si excursia la Monte Carlo. Contextul, si un copy care in opinia mea, accentueaza o perspectiva gresita.

Dincolo de asta, ce sa spun, e nasol sa ii dai publicului ocazia sa interpreteze lucrurile intr-un mod nedezirabil, indiferent despre ce disciplina a comunicarii e vorba.

Si mai nasol mi se pare sa afli despre lucrurile astea de la cofetarul din colt, tipul cu pralinele.

Sahara Penguin spunea...

Hm. O fi jenant, dar asta e, sunt o jenanta. In universul asta ingust al meu, nu am gandit spotul ca pe ceva construit pe sistemul "sex sells". Deloc. Chiar deloc. Si trebuie sa recunosc ca ma ingrijoreaza putin ideea ca in afara de tine ar mai putea fi barbati care asa percep problema.

Asa ca lansez intrebarea: barbati din lumea intreaga, asa percepeti treaba? Oi fi eu tampita...

P.S.: Exista femei care cumpara case. Sau daca nu le cumpara, participa la decizia de cumparare care intervine intr-un cuplu. DOMNULE CORIN, ACESTA NU ESTE UN PRODUS PENTRU BARBATI. Singurul motiv pentru care am folosit un barbat in spot si nu o femeie nu a fost potentialul masochist mai mare al unui barbat, ci simplul fapt ca probabil ar fi fost si mai dur sa aratam o femeie care cade pe o masina. Si crede-ne ca ne-a trecut prin cap...

Corin Chiriac spunea...

Ce sa zic pinguinule,

uite, iti spun niste lucruri, dar nu vreau sa ai senzatia ca ma cert cu tine sau ca incerc sa te enervez. Esti o persoana corecta si bine intentionata in fond.

ca side issue, e o problema de strategie aici. Ca demers informativ si persuasiv, spotul trebuie intotdeauna sa se adreseze decision makerului. Din aceste motive avem in fatza o falsa dilema:

Intrebarea nu e daca personajul principal ar trebui sa fie barbatul sau femeia, intrebarea e de ce personajul principal nu e in cazul acesta cuplul. Pentru ca el, cuplul, e o a treia entitate, de o alta natura.

O entitate care se uita la televizor si care are reactii sinergice, ce depasesc simpla suma femeie + barbat. O entitate care functioneaza dupa alte regului decat cele care ii guverneaza partile.

Vorbind despre asta, sunt absolut sigur ca s-ar fi gasit niste modalitati sa busitzi cuplul, sau macar alternativ cand barbatul cand femeia (poate ceva mai putin dureros).

Inca o chestie, despre dilema noastra de incept de drum, dincolo de masochism. Avem doua variante de copy:

a. "Iti doresti o casa de care nu te poti atinge?"

b. "Nu te poti atinge de casa pe care ti-o doresti?"

Pronuntza te rog ambele fraze, pe rand. O sa vezi ca in ambele cazuri, cuvintele accentuate vor fi cele de la inceput, pentru simplul motiv ca speakerul expira usor pe final, si nu are cum sa construiasca un crescendo.

Din acest motiv, subconstientul ascultatorului va retine partea accentuata ca element esential al actului comunicarii, altfel spus in cazul:

a. "Iti doresti" sau in

b. "Nu te poti atinge"

Folosind varianta a., nu iti vinzi avantajul concurential al produsului, diferenta specifica. Te referi doar la un gen proxim, faptul ca in general lumea isi doreste casa, chestiune care e valabila pentru toate creditele imobiliare.

Daca folosesti varianta b., accentuezi exact ceea ce are deosebit produsul clientului vostru si foarte putini alti concurenti: vii la noi cand iti trebuie mai mult.