...directorul de creatie m-a trimis sa inregistrez un spot radio. De fapt o campanie de 4 spoturi radio. Cand am plecat de la birou, stiindu-ma mica si nevricoasa, mi-a spus: "vezi ca actorii or sa tinda sa dea repede, sa zica ca e ok, si sa fuga. Tu nu ii lasa sa faca cum vor ei, ii pui sa spuna de 100 de ori, pana cand crezi tu ca e asa cum ti-ai imaginat".
E, pornind de la asta, divaghez si ajung la concluzia ca la facultatile de profil marketing in loc sa studieze... marketing... studentii petrec multe ore studiind "cum sa contracarezi orice ar face omul tau de creatie". Si profesorul le preda indelung "aveti grija, dragii mei. Omul de creatie este o creatura alunecoasa. Mereu va vrea sa faca cum cum zice el. Nu se stie de ce, are impresia ca stie mai bine. Dar nu uitati: cea mai buna modalitate de a strivi iesirile acestea egoiste ale fapturilor din departamentele de creatie este MODIFICAREA. Nicaieri in lume nu s-a testat inca o modalitate mai eficienta de a-ti arata suprematia in fata agentiei. E cea mai buna cale de a demonstra ca ai situatia sub control.
Luati aminte, nu trebuie sa plecati urechea la ce spune limba vicleana a accountului.Acesta nu face decat sa spuna ce l-a invatat si-mai-vicleanul de la creatie. Poate pe moment vi se va parea ca ceea ce spune are sens. Dar niciodata, repet, niciodata nu cedati tentatiei de a-i lasa pe acesti oameni sa faca ce vor. Loviti-i cu modificari. Sinonime, antonime, re-formulari, orice, dar in cantitati mari.
In final, tin sa va atrag atentia ca o data ce le-ati permis acestor oameni de la creatie sa produca ceva ne-modificat, autoritatea dumneavoastra s-a sfarsit. Or sa traiasca cu senzatia ca efectiv sunt buni de ceva, ca stapanesc domeniul in care lucreaza, si din acel moment suveranitatea dumneavoastra, stimati colegi, a luat sfarsit".
Revenind la inceputul articolului, diferenta intre spotul radio interpretat de un actor si modificarile de la client este ca spoturile radio erau scrise de mine :D
Postul din 1 mai 2024
Acum 7 luni
12 comentarii:
lasa ca le si meritati:)
Sa mori tu!
Nu ti-ai ales un moment bun...
Cateodata se uita care e scopul.Mereu am vrut sa spun. Important e sa modifici ceva, orice acolo, sa fie. Nu nu cumva sa iasa asa...
In plus frica pentru scaun inlocuieste cu succes orice notiune de branding.
So... pls... ssst.
de mai bine de-un secol suntem in era civilizatiei imaginii, asa ca e mai mult decat explicabil! civilizatia cartii s-a stins demult. ceea ce inseamna ca inca de pe vremea strabunicilor nostri (ma rog, aici, in Romania, unde lucrurile se petrec cu un oarecare delay, putem zice de pe vremea bunicilor)se opera la greu cu mesajul vizual. inca de pe la 1850 erau pline cafenelele, restaurantele, teatrele, gardurile, etc, de reclame pictate. la scurt timp a aparut si fotografia, iar cand mi ti s-au pus si fratii Lumiere pe treaba, civilizatia imaginii s-a instalat definitv. deci, dupa atata amar de timp, e firesc ca tot omul sa stie sa se exprime vizual. cu alte cuvinte, celebra vorba "ca nu e om sa nu fi scris o poezie" poate fi linistit transformata in "ca nu e om sa nu fi facut un decupaj". si daca a facut un decupaj, e limpede ca mai-nainte a facut nenumarate vizualizari si scripturi. deci nu vad de ce ar trebui sa fii de profesie pt. a concepe un spot - ca doar avem treaba asta in sange. cu atat mai abitir cu cat sangele e de roman. iar romanul nu-i ca neamtu' sau ca americanu'. aia nu schimba nici o siguranta daca nu sunt electricieni de meserie - ca cica asta e profesia altcuiva si nu se baga.
romanul nu e mare fan al ideii de "profesie", el merge asa, mai mult, pe feeling. daca feelingul omului e ca el le zice mai bine ca tine si mai in favoarea spotului, care-i problema ta? si cum poti tu argumenta contrariul? invocandu-ti cumva profesia? care profesie, fata? ia cat-o prin nomenclatoarele romanesti ale profesiilor si zi-mi si mie cum se cheama. daca e.
in rest e bine. la vara mergem la mare.
Fata, au bagat-o-n nomenclator, jur, sa-mi sara ochii din cap, asa am auzit de la sora unui prieten de-al varului fostei mele colege de gradinita.
Da, clar. La mare. Numai ca in alta tara...:)
Si actorii o merita!
bei...caut codul din codul muncii..exista functia scrisa kiar asa "copywritter" cica, ca n-au avut unu' de profesie sa-i gaseasca si ei o traducere...biata functie...eu i-as fi zis...pulifrichis...dar mi-e ca si pe asta ar fi adus modificari
Si eu stiam ca au bagat-o-n nomenclator... am glumit eu, dar stiam ca exista.
deci...
deci azi n-am avut timp de sexplicatii la un junior si i-am dat linkul asta: "nah! si invata". vreau sa zic ca blogul asta e plin de resurse:))
Junior in ce?
Daca e ce cred eu, blestemul scribului te va ajunge!
Tocmai am scris un advertorial. Si abia astept feedbackul de la client. Ma pregatesc sa ii explic ca ADVERTORIALUL este un "articol" care ascunde o reclama, si care in mod ideal nu pute din titlu a reclama.
Intr-un final or sa faca un kkt corporate. Dar eu incerc, de fiecare data incerc... Dumnezeu imi este martor...
Zic sa-i dai si linkul de la "from copywriter, with love"... Sa citeasca tot autopromo-ul dudes-ilor alora... De acolo sa vezi cate are de invatat...
da' nu-i din industrie. e din IT. oricum lucrurile sunt cumva general valabile. vaz azi a schimbat pt a 3-a oara fonturile si meniul la un site la cerintele mkt-ului. dracu' il asteapta. io l-am povatuit bine:)
Mda. NU NENE NU! Nici o modificare! Sa si le faca singuri daca tot se pricep asa de bine...
Trimiteți un comentariu