miercuri, februarie 20, 2008

Bani pe apa sambetei


Ca sa-mi revin dintr-un soc, suparare, orice chestie de genul asta am nevoie sa ma fac bucatele mici-mici-mici, sa dau foc la tot si sa ma uit cum arde. Evident ca pute, vin pompierii, bate vecinu-n teava, dar asta e tactica mea. Asta sunt eu, si cu cat cu tontii pricepem asta mai repede, cu atat toata lumea e mai linistita si mai la locul ei. Dupa aia o iau de la 0.
Asa am facut si prin anul 3, in iarna - de fapt, final de noiembrie. Depresie.Ma obisnuiam sa traiesc de una singura. Am mutat mobila prin casa, m-am invartit, m-am sucit... am facut niste nopti albe. Pe duminica am zis ca e cazul sa-mi revin. Am facut curat, frumos, am dormit, tot tacamul. Luni dimineata au venit Nicu si Leti sa-mi aduca pachet de la ai mei. Adicatelea o ditamai geanta cu de toate, inclusiv bani. Mama, creativa cum o stim, bagase banii intr-un ambalaj de sapun. Ma distrez cu ei pe tema asta, fumam o tigara in bucatarie... despachetez sarmalele and all si ei pleaca. Strang totul - conform ordinii pe care tocmai mi-o pusesem in viata si ma duc la facultate. Adica... omg. Ma duc la facultate. Nu cred ca stiti ce insemna asta pentru mine. Insemna pacea interioara suprema.
Ma intorc pe la 6, si vine Mihai (sau Sebi?) sa ii dau niste bani pe care i-i datoram. Eu - relaxata, tocmai primisem 700.000 de lei de acasa. Bani, nene, nu gluma. Si incep, si scormonesc dupa bani. Caut la ambalajul ala de sapun de ma iau spumele. Ridic fotolii, paturi, scormonesc peste tot. Nimic! Panicata o sun pe Leti - zic - " mai, stiu ca suna absurd, dar tii minte cumva ce am facut cu banii aia?". Zice "pai erau intr-un ambalaj de sapun". Zic - "stiu, asta tin minte, dar tii minte unde am pus ambalajul?". Zice - "pai l-ai pus pe scrumiera aia mare, ca chiar ma gandeam sa nu-l arunci". Mi-a cazut telefonul din mana. Am revazut cu ochii mintii scena. Pus pachetul pe scrumiera. Aruncat scrumiera la gunoi. Dus gunoi la ghena. Plecat la facultate. Eu!!! Eu!!! Regina gunoiului strans in 10.000 de pungi si nedus la ghena de lene, tocmai eu sa duc gunoiul cu tot cu bani la ghena!!! M-am dus la ghena sperand intr-un miracol, sperand sa fi ramas punga mea agatata cumva pe traseu, macar ambalajul de sapun!!!!

Imi da prin cap sa incerc sa scormonesc chiar si in gunoi. Cheia, cheia, dati-mi cheia, I AM SOOO GOIN' IN!! Bat pe la usi, aflu ca gunoiul a fost ridicat astazi de masina...

O saptamana intreaga back to depression. Sarmale rationalizate - nu glumesc, erau 2 sarmale jumate pe zi -, bani de tigari adunati de pe sub pat in monede mici-mici-mici - Winston de 10, desi tocmai trecusem pe Marlboro rosu.Nici un ban pentru reincarcat telefon. No internet back those days. Bine ca era macar cablul platit... Fix cu o zi inainte de Mos Nicolae am primit bani noi de acasa. Dupa o saptamana si ceva de sihastrie, aveam din nou bani. La 8 jumate dimineata am fost primul client in Mega Image. Am cumparat toate dulciurile pe care le-am gasit, am ajuns acasa si am facut abuz. Pe restul le-am pus in cizme...

7 comentarii:

cretzu' spunea...

Asa, rescriu:
:)) Prima tactica a mamei (invatata de cand plecam in tabere): cusutul banilor in buzunarul unui pantalon, pt ca trimiteam hainele la spalat acasa, prin microbuz.
Tactica 2: Printre toalele trmise inapoi, spalate, de nu-i mai gaseam
Tactica 3: In plicul de bonuri de masa, tot printre haine
Mie nu-mi aducea nimeni pachetu'.Ma duceam io sa-l car de la microbuz, care cand venea, toti studentii fomisti se buluceau si soferii aia idioti radeau si strigau:"ciorbaa! a venit mancaricaaa!"
Da banii...cum sa uiti de bani?! Io dupa aia scotoceam mai intai, ii bagam bine la dos si abia apoi ma ingrijeam de mancare :))

Sahara Penguin spunea...

Si eu ma mai duceam pe la Dacos. In general mahmura (ca era duminica dimineata). Mi se intampla des sa intarzii, dar intotdeauna mi-am gasit bagajelul la cala, cu tot cu bani.

Anonim spunea...

mai dar voi auziserati de Internet Banking si/sau carduri?:) ca sunt de ceva vreme "pe piata"...

Sahara Penguin spunea...

Draga internautule,

pe vremea ceea, TOTI parintii trimiteau banii in pachet. Pentru ca pachetul nu se trimitea prin internet banking, si daca tot se trimitea pachetul, se atasau si banii. Pentru ca erau cash si pentru ca - ca sa vezi - in regie nu prea se platea cu cardu' la bodegi. Pentru ca scutea parintii de un drum la banca - iar, ca sa vezi, parintii mei si ai altora nu manevreaza bani pe internet ca tine nici un prezent.

Sa-ti mai zic?

Anonim spunea...

:)) c'mon, o scrisesem intentionat:)

XYZ spunea...

Hahahahaha! Auzi la el...card! Cati ani ai tu, puisor? Voi n-ati auzit de metoda mers acasa cand ramai fara bani? Le-a luat alor mei ceva vreme sa se prinda ca de-aia ii vizitam des... Nice story though! La fel de savuroasa ca povestita live! Glad to have ya back, Penguin!

Sahara Penguin spunea...

"puisorul" is older than me and you, luci-k. Face si el pe ironicul, ca stie ca-mi place mie ;)